Skoči na glavno vsebino

Kot nadgradnjo projekta Rastem s knjigo smo na šoli izvedli projekt NOČ BRANJA. Noč smo organizirali kot debatni krožek.

Letošnje šolsko leto je (zopet) posebno. Zaradi tega smo naš projekt izpeljali drugače kot prejšnja leta. Z učenci sedmega razreda smo se dobili v šoli v petek, 22. 4. 2022, ob 17. uri. V glasbeno učilnico smo prinesli blazine iz telovadnice in ”preuredili” prostor v našo spalnico. Knjižničarka je razložila načrt popoldneva, ki smo ga preživeli v šoli. Predstavila nam je tudi pomen projekta Rastem s knjigo. Učitelj Ivan (slovenist), je okvirno predstavil knjigo Jaz sem Andrej, ki jo je napisal slovenski avtor Vinko Möderndorfer. Povedal nam je tudi kratek življenjepis avtorja.

Potem pa se je začelo ”pravo” delo. Učitelj Ivan je učence razdelil v dve skupini, saj so bili prisotni učenci iz enega razreda, ”mehurčka”. Vsaka skupina je dobila velik list papirja in flomastre. Namen je bil, da učenci skušajo na plakatu prikazati vsebino prebranega dela, svoje mnenje o le-tem in mogoče še kakšno delo istega avtorja.

Med ustvarjanjem plakata so se mnenja med učenci kar kresala, ideje so se utrinjale. Sodelujoči mentorji smo vodili debato v smislu, da ni preveč zašla.

V debati so se vživeli v različne vloge: najprej so delo komentirali kot bralec. Ob vzpodbudi mentorjev so se postavili v vlogo pripovedovalca in skušali razložiti svoj pogled na vzrok nastanka dela. Najtežje je bilo delo ocenjevalca, saj so težko bili realni. Je pa bila zanimiva njihova otroška naivnost ob prepričanju, da tako delo lahko napiše vsak, a se je oni ne bi lotili, ker je pisanje težko delo.

Aktivnost sodelovanje učencev je bila zanimivo porazdeljena. V debati so se že odražali njihovi pogledi na prebrano, ob ustvarjanju plakata pa so popolnoma prevzeli pobudo in pokazali svojo ustvarjalnost. Prav prijetno jih je bilo opazovati, kako se lahko samoiniciativno dogovorijo in ne rabijo posredovanja odraslih. Ob pogledu na ustvarjeni plakat so kar žareli. Bili so zadovoljni s svojim delo in  ponosni na ustvarjeni plakat. Vsak učenec je prispeval svoj delež h končnemu izdelku.

Nastala sta plakata, ki krasita steno v knjižnici.

Zgodnjo večerjo smo naročili v bližnjem kiosku in jo pojedli okrog 18.30.

Odpravili smo se v Duo center, kjer nam je gospod Ivan predstavil strokovno knjižnico z veliko literature o različnih obrteh. Učencem je bila predstavitev zanimiva, saj take knjižnice še niso videli.

Okrog 20. ure smo se vrnili v šolo in večer nadaljevali z razvedrilom (nogomet). Pozna večerja so bile palačinke, ki smo jih sami pripravili v šolski kuhinji.

Knjižničarka je pripravila prostor v knjižnici: prižgala je čajne svečke na mizici in na poti iz hodnika v knjižnico. Učenci so s tiho radovednostjo počasi stopali v prostor. Vsak je sedel na stolček in s pomočjo svetlobe s telefona prebral pesem Karla Destovnika Kajuha. Po branju smo obsedeli v prostoru in debatirali o vsebini pesmi, ki smo jih slišali. Mentorji smo povedali tudi življenjepis pesnika. Uživali smo v prijetnem vzdušju.

Potem pa je bil že čas, da se pripravimo na spanje. Po najboljših močeh smo opravili večerno toaleto in se vrnili v glasbeno učilnico. Spalne vreče in odeje so nas čakale pripravljene. A sledilo je nadaljevanje večera. Ogledali smo si film Kradljivka knjig, ki je posnet po istoimenski knjigi (Markus Zusak). Ob polnoči se je film končal in večino nas je zehanje že opominjalo, da je čas za spanje. Mentorji smo bedeli še kar precej časa, da je zadnji učenec končno utonil v sen.

Sonce nas je zbudilo v novo jutro. Okrog osme ure smo se zbrali v gospodinjski učilnici, kjer smo mentorji učencem postregli z zajtrkom. Lepo jih je bilo videti, da jim tekne. Ko smo pospravili po zajtrku in blazine vrnili v telovadnico, smo sedli v krog in skušali zaključiti projekt z nekaj utrinki. S pomočjo mentorjev nam je kar uspelo.

V sončnem dopoldnevu smo končali 7. Noč branja na Osnovni šoli Veržej.

Dostopnost